vrijdag 19 augustus 2011

Flauwste overdreven filmpje ooit

Gisteren met uitzicht op een storm besloten we het allemaal maar eens van wat dichterbij te bekijken. We reden naar een bergachtig gebied waar we het spontane en erg doordachte idee kregen om een heuveltop te beklimmen (op slippers, met onweer) om alles beter te kunnen zien.

Toen we dat op het nippertje hadden overleefd (wat is in hemelsnaam een nippertje trouwens?) heb ik dit veelte overdreven flauwe overgoten met apple filmpje gemaakt. Met natuurfotograaf Bram, weerman Messer en natuurverslaggever Linda de woestijn in.

Vliegupdate: Gaat goed! Mag morgen weer. Hebben nu ook PFL's (Practice Forced Landings) om te oefenen hoe je een noodlanding moet maken als je vliegtuig ermee ophoudt. Circuitjes en landen gaat ook steeds beter en ik heb er nog ontzettend veel plezier in.

Heel veel liefs, en nogmaals sorry voor het debiele filmpje ;).




Heb touwens even opgezocht waar de uitdrukking ''op het nippertje'' vandaan komt:

De nipper of het nippertje is het achterste gedeelte van het achterdek van een schip, waar vroeger de matrozen aan boord konden springen. Het kwam vaak voor dat matrozen na een lange wilde nacht te laat aankwamen en letterlijk op het nippertje moesten springen om nog aan boord van het reeds wegvarende schip te kunnen komen. Het woord nippertje wordt thans nog gebruikt in de uitdrukking "op het nippertje". Eenzelfde soort uitdrukking "op de valreep" is ook uit de scheepvaart afkomstig.

Alstublieft, graag gedaan.

4 opmerkingen:

  1. +1 voor ACDC. Verder natuurlijk 3 minutes of my life that I ain't getting back.... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oops! Google Chrome could not find www.ditfilmpjeheeftgeeninhoudofnutenisoverdreven.nl

    EN ja ik heb er serieus naar gezocht. Schandalig dat deze site niet bestaat...

    Ben jaloers hoor Lin, lekker in Amerika...

    Omar

    BeantwoordenVerwijderen