Ola, een update voor de lezers!
Waar zal ik eens beginnen? Vorige week hadden we allemaal een langer stukje weekend omdat Labourday hier maandag aan de gang was. Wat het precies voor een dag is heb ik geen weet van, maar we kwamen er wel snel achter dat het een ideaal moment was om met bijna onze hele klas naar de Grand Canyon te gaan! Al snel waren er vier auto's gehuurd en was er een hotelletje geboekt. Zondag begin van de middag vertrokken we richting het noorden.
Via Sedona (een mooi stadje tussen hele mooie bergen) en Flagstaff (een redelijk jeugdige levendige stad met terrasjes waar ik niet mocht zitten ook al dronk ik ranja) reden we naar Williams. Daar spraken we af met de rest van de groep om een hapje te gaan eten. Williams is best wel een typisch soort westerndorpje waar zowel de ouderen en de jeugd gewoon nog echt reallife met guns, cowboylaarzen en cowboyhoeden rondlopen. Zelfs mensen zien linedancen! Was gezellig maar we gingen ook op tijd naar bed omdat we wilde plannen hadden voor de dag erna.
Aangezien we toch gewend waren om vroeg op te staan namen we de moeite om errug vroeg op te staan om bij de Grand Canyon himself de zon op te zien komen. Was echt waanzinnig gaaf om er in het donker heen te rijden, en nog niet te zien wat je te wachten staat. Toen het begon te schemeren begonnen we de coutouren te zien van de wijde Canyon zelf. De zonsopgang was echt prachtig, mensen begonnen zelfs te juichen en klappen toen de zon helemaal boven de Canyonrand uitkwam. De rest van de ochtend lekker rondgewandeld, en met de bus verschillende outlooks bekeken. Waanzinnig groot en daarom ook niet onterecht dat men dit een van de zeven natuurwereldwonderen noemt. Voor foto's moet je even
HIEROP klikken.
Op de terugweg zijn we nog even in Bearizona geweest, een soort Beekse Bergen safari idee. Daar waren uiteraard beren, maar ook grote buffels, wolven en ander Amerikaans gespuis. Daarna reden we weer terug naar Mesa. Helaas wel twee keer zo lang over gedaan omdat er megafile stond, zucht.
Toen weer weekje vliegen! Heb het echt fantastisch naar m'n zin, met name met de solo's. Het is zo gaaf om je te realiseren dat ze je hier na een aantal vlieguren gewoon een vliegtuig meegeven voor twee uur zodat je in je eentje een beetje kan oefenen! Ook wel spannend soms maar meestal komt alles wel goed! Ben met name veel bezig met circuitjes maken (veel landingen en touch en go's oefenen) op zowel Gateway als Falcon Field. Verder boven de woestijn airwork doen, zoals stalls, slow flight, steep turns etc.
Vandaag voor het eerst een navigatie vlucht gedaan. Vergt veel voorbereiding, tekenen, kaarten, en rekenwerk. Oja, ik moet vooral het vroeg opstaan niet vergeten. Was om 02:30 vanmorgen mijn bedje uit om het weer te bekijken, en alle windsituaties te berekenen. Daarna naar school om voor te bereiden en je vliegtuigje te preflighten. Maar het is het allemaal waard, met name als je bij je verschillende legs ook daadwerkelijk uitkomt waar je naartoe wil! Je kiest allemaal waypoints op een kaart (die je nog nooit eerder hebt gezien) en je tuurt de horizon af in de hoop dat je berekeningen kloppen en je er recht op af vliegt. Toch wel fijn als je uiteindelijk ook uitkomt waar je heen wil, haha.
We gingen vandaag naar Pinal, een klein uncontrolled veldje ten zuiden van Mesa. Hier is ook een airplane graveyard, ofwel een plek waar ze allerlei vliegtuigen tijdelijk opslaan, of opzij zetten omdat vliegtuigmaatschappijen ze willen strippen voor onderdelen. Heel gaaf om met je mini vliegtuigje te taxien langs de grootste boeings! Overigens een veldje waar je alleen maar kan komen met het vliegtuig, de rest is allemaal afgesloten voor publieke vliegtuigrukkerts.
Grotere kaart weergevenGa nu weer door met oefenen voor mijn D22 check, die ik waarschijnlijk eind deze week zal moeten doen. Is leren, oefenen en lol hebben geblazen :)
Dit weekend de Apache Trail afgereden met onze Mercedes. Is een gave weg die door de bergen naar allerlei meren loopt. Was erg mooi! Hieronder een klein filmpje gemaakt zodat jullie een indruk kunnen krijgen van hoe dat er ongeveer uitziet. Niet misselijk worden ;). Muziek is trouwens ''The Black Keys - Tighten Up''.