Olaa!
Even een kleine update uit het veelte hete Mesa, Arizona. Afgelopen dagen wederom gevlogen uiteraard, gaat al de goede kant op! Morgen heb ik mijn D10 (10e beurtje met instructeur) en dan zondag of maandag waarschijnlijk D11 check. Hierin gaan ze kijken of je er klaar voor bent om Solo te gaan. Mocht alles goed gaan zou ik dinsdag Solo kunnen gaan!
Als je je D11 check hebt gehaald ben je klaar om Solo te gaan. Je gaat die dag dan eerst nog een paar rondjes vliegen met je instructeur waarna hij uitstapt en je er alleen vandoor laat gaan. Je maakt dan 3 take off's en als het goed is dus ook 3 landings ;). Ceremonieel wordt op de vleugel van je vliegtuig je das (in mijn geval mn sjaaltje) afgeknipt en mag je de grond niet aanraken voor je te water gaat. Klasgenoten tillen je van het vliegtuig af in de auto, en dragen je naar het zwembad waar je dan ingetieft wordt. Als ik ergens tijd heb zal er nog wel een solofilmpje komen zodat jullie allemaal een beetje kunnen zien hoe dat in z'n werkt gaat.
Maar zover is het dus nog lang niet. Ik ben benieuwd en heb er zin in! Laat maar komen :D
Gisteren naar de shooting range gegaan om een beetje redneck te spelen. Heel bizar om in een gunshop te zijn waar complete maloten gewoon hun gun kopen. Met name raar idee omdat als je in Nederland iemand met een geweer ziet het politie moet zijn, of je toch echt even weg moet lopen. Blijft gewoon beetje eng.
Maargoed we gingen schieten met 3 guns. Beetje van licht (nederlandse politie glock) tot wat zwaarders (.45 inch kogels met redelijk wat terugslag). Was zeker leuk om te doen maar heel surrealistisch en ik had geen enkel idee waar ik mee bezig was. Zeker te zien aan mijn houding en handelingen in het onderstaande filmpje.
Have fun you guys! XXX
vrijdag 26 augustus 2011
vrijdag 19 augustus 2011
Flauwste overdreven filmpje ooit
Gisteren met uitzicht op een storm besloten we het allemaal maar eens van wat dichterbij te bekijken. We reden naar een bergachtig gebied waar we het spontane en erg doordachte idee kregen om een heuveltop te beklimmen (op slippers, met onweer) om alles beter te kunnen zien.
Toen we dat op het nippertje hadden overleefd (wat is in hemelsnaam een nippertje trouwens?) heb ik dit veelte overdreven flauwe overgoten met apple filmpje gemaakt. Met natuurfotograaf Bram, weerman Messer en natuurverslaggever Linda de woestijn in.
Vliegupdate: Gaat goed! Mag morgen weer. Hebben nu ook PFL's (Practice Forced Landings) om te oefenen hoe je een noodlanding moet maken als je vliegtuig ermee ophoudt. Circuitjes en landen gaat ook steeds beter en ik heb er nog ontzettend veel plezier in.
Heel veel liefs, en nogmaals sorry voor het debiele filmpje ;).
Heb touwens even opgezocht waar de uitdrukking ''op het nippertje'' vandaan komt:
De nipper of het nippertje is het achterste gedeelte van het achterdek van een schip, waar vroeger de matrozen aan boord konden springen. Het kwam vaak voor dat matrozen na een lange wilde nacht te laat aankwamen en letterlijk op het nippertje moesten springen om nog aan boord van het reeds wegvarende schip te kunnen komen. Het woord nippertje wordt thans nog gebruikt in de uitdrukking "op het nippertje". Eenzelfde soort uitdrukking "op de valreep" is ook uit de scheepvaart afkomstig.
Alstublieft, graag gedaan.
Toen we dat op het nippertje hadden overleefd (wat is in hemelsnaam een nippertje trouwens?) heb ik dit veelte overdreven flauwe overgoten met apple filmpje gemaakt. Met natuurfotograaf Bram, weerman Messer en natuurverslaggever Linda de woestijn in.
Vliegupdate: Gaat goed! Mag morgen weer. Hebben nu ook PFL's (Practice Forced Landings) om te oefenen hoe je een noodlanding moet maken als je vliegtuig ermee ophoudt. Circuitjes en landen gaat ook steeds beter en ik heb er nog ontzettend veel plezier in.
Heel veel liefs, en nogmaals sorry voor het debiele filmpje ;).
Heb touwens even opgezocht waar de uitdrukking ''op het nippertje'' vandaan komt:
De nipper of het nippertje is het achterste gedeelte van het achterdek van een schip, waar vroeger de matrozen aan boord konden springen. Het kwam vaak voor dat matrozen na een lange wilde nacht te laat aankwamen en letterlijk op het nippertje moesten springen om nog aan boord van het reeds wegvarende schip te kunnen komen. Het woord nippertje wordt thans nog gebruikt in de uitdrukking "op het nippertje". Eenzelfde soort uitdrukking "op de valreep" is ook uit de scheepvaart afkomstig.
Alstublieft, graag gedaan.
donderdag 11 augustus 2011
woensdag 10 augustus 2011
First Flight!!
Hallo allemaal!
Heugelijke dag vandaag, eerste keer zelf gevlogen! Moest om 3:30 m'n bed uit om naar school te gaan en alles voor te bereiden. Dan zoek je alle weersomstandigheden op, maak je een weerbriefing en je mass en balance. Bij je mass en balance kijk je naar alle gewichten van het vliegtuig, fuel en bagage. Dat doe je samen met bepalen hoeveel brandstof je nodig hebt voor je vlucht, en met de huidige druk en wind. Als je dat allemaal voor elkaar hebt ga je pre-flighten. Dan loop je een rondje om je vliegtuig om te checken of alles goed is, en voer je een paar checks uit.
Als het goed is is ondertussen je instructeur bij dispatch, en kan je gaan briefen. Je verteld hem over het weer, je gekozen alternate en wat je allemaal gaat doen. Als hij vindt dat je goed op de hoogte bent mag je weg. We (instructeur, Bram en ik) vlogen eerst naar de south east practice area, om wat basic flight handeling te doen. Denk hierbij aan bochten, klimmen, glides enzo. Ook communiceren over de radio, wat ik stiekem heel erg leuk vind.
Daarna vlogen we door via allemaal visual waypoints naar Casa Grande, een vliegveld midden in de desert. Je vliegt dan bijvoorbeeld via een bepaalde cement factory, ranch, farms of kanalen. Alles wat maar goed te zien is vanuit de lucht.
Op het vliegveldje gingen we tanken en even chillen. Daarna vloog Bram weer terug. Was echt heel erg leuk en ging ook best goed!
Morgen mag ik weer vliegen, weer heeeel vroeg m'n bed uit en misschien vlieg ik 2 beurtjes morgen.
Verder komt er morgen een plekje vrij in een ander huisje, waar alle kls meiden wonen. Is een stuk gezelliger en daar heb ik ook altijd internet voor de Skype/whatsapp en Facebook fanaten. Dan kan ik hopelijk ook wat foto's uploaden voor jullie.
Heel veel liefs!! Xxx
Heugelijke dag vandaag, eerste keer zelf gevlogen! Moest om 3:30 m'n bed uit om naar school te gaan en alles voor te bereiden. Dan zoek je alle weersomstandigheden op, maak je een weerbriefing en je mass en balance. Bij je mass en balance kijk je naar alle gewichten van het vliegtuig, fuel en bagage. Dat doe je samen met bepalen hoeveel brandstof je nodig hebt voor je vlucht, en met de huidige druk en wind. Als je dat allemaal voor elkaar hebt ga je pre-flighten. Dan loop je een rondje om je vliegtuig om te checken of alles goed is, en voer je een paar checks uit.
Als het goed is is ondertussen je instructeur bij dispatch, en kan je gaan briefen. Je verteld hem over het weer, je gekozen alternate en wat je allemaal gaat doen. Als hij vindt dat je goed op de hoogte bent mag je weg. We (instructeur, Bram en ik) vlogen eerst naar de south east practice area, om wat basic flight handeling te doen. Denk hierbij aan bochten, klimmen, glides enzo. Ook communiceren over de radio, wat ik stiekem heel erg leuk vind.
Daarna vlogen we door via allemaal visual waypoints naar Casa Grande, een vliegveld midden in de desert. Je vliegt dan bijvoorbeeld via een bepaalde cement factory, ranch, farms of kanalen. Alles wat maar goed te zien is vanuit de lucht.
Op het vliegveldje gingen we tanken en even chillen. Daarna vloog Bram weer terug. Was echt heel erg leuk en ging ook best goed!
Morgen mag ik weer vliegen, weer heeeel vroeg m'n bed uit en misschien vlieg ik 2 beurtjes morgen.
Verder komt er morgen een plekje vrij in een ander huisje, waar alle kls meiden wonen. Is een stuk gezelliger en daar heb ik ook altijd internet voor de Skype/whatsapp en Facebook fanaten. Dan kan ik hopelijk ook wat foto's uploaden voor jullie.
Heel veel liefs!! Xxx
Location:Falcon field, AZ
woensdag 3 augustus 2011
Hellooooo Mesa
De eerste post vanuit het 42 graden warme, overspoeld met dikke mensen, grote auto's en megastores USA.
Maandagavond om 8 uur LT geland in Phoenix en onthaalt door een grote groep klsers. Was onwijs leuk om iedereen weer te zien! Traditioneel zijn we gaan eten bij de cheesecake factory terwijl ieders oogjes vrij vaak dichtvielen. Om 2300 lag ik lekker in m'n mandje. Ik slaap nu nog in een ander huisje met een Frans meisje, maar ga eind volgende week naar het ladycie huisje. Vanmorgenvroeg weer om 4:30 opgestaan om de eerste solovlucht van een maatje te zien. Dat was natuurlijk wel een motivatie boost! Om 0800 eerste briefings gehad in de grondschool.
Kwam er meteen achter dat Amerikanen overal bang voor zijn. We kregen instructies wat te doen als je een ratelslang tegenkomt (weglopen van het geluid, no shit sherlock), op hoeveel manieren je wel niet in de gevangenis kan worden gegooid, en dat je LITERS water per dag moet drinken. Ik heb er vandaag denk ik wel al 3 op. Mag ook wel want het is onwijs heet, en nu ineens voor Arizona begrippen ook erg vochtig (20%). Normaal ligt de vochtigheidsgraad hier onder de 5% Ofzo.
Ik heb grondschool tm volgende week maandag en dinsdag mag ik met een beetje mazzel mijn eerste vluchtje maken! Vanmiddag zonnebril gekocht en gecruised in onze mersady (Mercedes SEL 420).
Wad wel vaker in de states geweest maar blijft impressive hoe groot alles is en wat een eigenzinnig land dit is.
Ik zal proberen wat foto's te uploaden, en zal jullie beetje op de hoogte houden!
Veel liefs, bedankt voor alles en beterschap voor als je ziek wordt! Xxxxx

Maandagavond om 8 uur LT geland in Phoenix en onthaalt door een grote groep klsers. Was onwijs leuk om iedereen weer te zien! Traditioneel zijn we gaan eten bij de cheesecake factory terwijl ieders oogjes vrij vaak dichtvielen. Om 2300 lag ik lekker in m'n mandje. Ik slaap nu nog in een ander huisje met een Frans meisje, maar ga eind volgende week naar het ladycie huisje. Vanmorgenvroeg weer om 4:30 opgestaan om de eerste solovlucht van een maatje te zien. Dat was natuurlijk wel een motivatie boost! Om 0800 eerste briefings gehad in de grondschool.
Kwam er meteen achter dat Amerikanen overal bang voor zijn. We kregen instructies wat te doen als je een ratelslang tegenkomt (weglopen van het geluid, no shit sherlock), op hoeveel manieren je wel niet in de gevangenis kan worden gegooid, en dat je LITERS water per dag moet drinken. Ik heb er vandaag denk ik wel al 3 op. Mag ook wel want het is onwijs heet, en nu ineens voor Arizona begrippen ook erg vochtig (20%). Normaal ligt de vochtigheidsgraad hier onder de 5% Ofzo.
Ik heb grondschool tm volgende week maandag en dinsdag mag ik met een beetje mazzel mijn eerste vluchtje maken! Vanmiddag zonnebril gekocht en gecruised in onze mersady (Mercedes SEL 420).
Wad wel vaker in de states geweest maar blijft impressive hoe groot alles is en wat een eigenzinnig land dit is.
Ik zal proberen wat foto's te uploaden, en zal jullie beetje op de hoogte houden!
Veel liefs, bedankt voor alles en beterschap voor als je ziek wordt! Xxxxx
Location:E Indigo Cir,Mesa,Verenigde Staten
Abonneren op:
Posts (Atom)