Heugelijke dag vandaag, eerste keer zelf gevlogen! Moest om 3:30 m'n bed uit om naar school te gaan en alles voor te bereiden. Dan zoek je alle weersomstandigheden op, maak je een weerbriefing en je mass en balance. Bij je mass en balance kijk je naar alle gewichten van het vliegtuig, fuel en bagage. Dat doe je samen met bepalen hoeveel brandstof je nodig hebt voor je vlucht, en met de huidige druk en wind. Als je dat allemaal voor elkaar hebt ga je pre-flighten. Dan loop je een rondje om je vliegtuig om te checken of alles goed is, en voer je een paar checks uit.
Als het goed is is ondertussen je instructeur bij dispatch, en kan je gaan briefen. Je verteld hem over het weer, je gekozen alternate en wat je allemaal gaat doen. Als hij vindt dat je goed op de hoogte bent mag je weg. We (instructeur, Bram en ik) vlogen eerst naar de south east practice area, om wat basic flight handeling te doen. Denk hierbij aan bochten, klimmen, glides enzo. Ook communiceren over de radio, wat ik stiekem heel erg leuk vind.
Daarna vlogen we door via allemaal visual waypoints naar Casa Grande, een vliegveld midden in de desert. Je vliegt dan bijvoorbeeld via een bepaalde cement factory, ranch, farms of kanalen. Alles wat maar goed te zien is vanuit de lucht.
Op het vliegveldje gingen we tanken en even chillen. Daarna vloog Bram weer terug. Was echt heel erg leuk en ging ook best goed!
Morgen mag ik weer vliegen, weer heeeel vroeg m'n bed uit en misschien vlieg ik 2 beurtjes morgen.
Verder komt er morgen een plekje vrij in een ander huisje, waar alle kls meiden wonen. Is een stuk gezelliger en daar heb ik ook altijd internet voor de Skype/whatsapp en Facebook fanaten. Dan kan ik hopelijk ook wat foto's uploaden voor jullie.
Heel veel liefs!! Xxx
Location:Falcon field, AZ
Geen opmerkingen:
Een reactie posten