zaterdag 3 september 2011

Niet verdwalen, niet verdwalen, niet verdwalen...

Bonjour tout la monde,

Een kleine update! Vandaag voor het eerst in m'n uppie naar de practice area gevlogen en op een ander vliegveldje circuitjes gedraaid! Was echt waanzinnig gaaf (stiekem veel spannender dan je eerste solo). Voor het eerst moest ik zelf alles vinden in een woestijn met een kaart en een archer. Had anderhalf uur de tijd om er eens lekker op uit te gaan. Ging om 0630 take-off precies richting de mooiste zonsopgang die ik ooit heb gezien. Echt een waanzinnig gevoel! Verder beetje kaartlezen en maximaal scannen naar visual ground points (zoals fabrieken, meren en rivieren). Het enige wat ik moest doen was niet verdwalen en die woorden stonden ook op repeat in mijn hoofd. Ging allemaal prima en was opgelucht toen ik gateway vond waar ik een paar touch en go's heb gemaakt. Toen weer terug naar falcon field.

Ooit hoorde ik een mooi verhaal over hoe iemand omschreef hoe het is om met deze hitte te vliegen. Zijn uitleg voor de kijkers thuis wil ik daarom hieronder in eigen woorden even met jullie delen.

Vliegen in Arizona nabootsen voor de thuisblijvers:

1. Zoek de kleinste auto die je kan vinden, iets van een Toyota starlet ofzo.
2. Trek een skibroek aan, wanten, skisokken en bergschoenen, een dikke winterjas en zet een wollen muts op. Als je wil kan je ook nog een grote headset opzetten.
3. Ga met z'n tweeën voorin zitten met de gordel om en zorg dat je niet verder dan 10 cm bij elkaar vandaan zit. Zet de kachel op de hoogste stand en laat alle ramen en deuren dicht.
4. Vraag de buren om op je motorkap en dak te gaan springen. Dit simuleert de turbulentie.
5. Als je wil kan je de persoon naast je vragen om constant te gaan lopen zeiken en kritiek te leveren.
6. Zet radio 538 op en probeer het gesprek letterlijk te volgen en het liefst ook nog eens hardop te herhalen.

Comfortabel?


Maar het blijft machtig mooi en ik kan niet wachten tot ik weer mag vliegen :D.

Zondag en maandag gaan we met een grote groep naar de Grand Canyon. Ben erg benieuwd en heb er zin in!

Hoop dat alles goed met jullie gaat. Veel liefs!!!


Location:Mesa, AZ

Geen opmerkingen:

Een reactie posten